Відносини з колишнім
Добрий вечір! Вже рік як розійшлися з хлопцем, але підтримуємо звʼязок. Цей рік геть погано морально, апатія, ні з ким не хочеться спілкуватися, знайомитися. Незрозумілі всплески від «треба завершити спілкування з ним, він робить мені тільки гірше» до «кохаю його і пробачу все». Він кохає мене і я його до сих пір. Але ми не можемо знайти спільну мову, коли починаємо спілкуватись. Він тільки говорить як кохає та сумує, але коли справа доходить до серйозних шагів, наприклад зустрітися, то він нічого цього не робить. Мені від його бездіяльності важко морально і я не можу відійти, сльози накатуються в будь-який момент, ночами плачу. Почуваю себе просто не в ресурсі. Тривога може настати без причини, коли я розумію, що мені нічого не загрожує. Або коли ми з ним говоримо про наші відносини, також тривожність велика, починає тремтіти тіло, мурахи, кидає в холодний піт, але я головою розумію, що у нашій з ним розмові немає нічого страшного, просто про те як кохаємо один одного.
Питання: чи треба завершувати спілкування, якщо без цього спілкування і людини дуже важко? чи є прояви якогось розладу? можливо тривожного?

Відповіді психологів
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
цитата:
чи треба завершувати спілкування, якщо без цього спілкування і людини дуже важко?
вам чи йому?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 344968 для Євгеній Мишенко
мені, тому що відчуваю на своєму ментальному здоровʼї слід від цього спілкування без відносин
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
А що не так у вас з ним
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 344973 для Євгеній Мишенко
розійшлись через те, що він не може прийняти факт, що у мене до нього були відносини і через це було багато сварок. зараз хоча б 1 раз на місяць спілкуємось, є взаємні почуття, але сварки продовжуються тільки вже по дрібницям. через те, що немає стабільності і ясності в мене почалась часта тривожність. хочу поцікавитись чи треба звертатись до психотерапевта, чи є по переліченому тривожний розлад
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
я не знаю. зараз дуже зручно і вигідно ставити діагнози та призначати терапію.
для мене тривожність, це безадресний страх, а страх - це прогноз небезпеки (реальної, уявної, видуманої чи ще якоїсь, будь чого, що для вас сприймається як небезпечне. може бути навіть двійка в школі чи про те, що мама не одобрить і т.д. в кожного своє)
коли людина не знає чого боятися, з якої сторони може бути небезпека (страх безадресний, тобто не сформована або не обозначена причина, приклад лампа або свічка, яка світить в усі сторони), виникають тривожні стани, а потім може бути виснаження.
можливо, що у вас
цитата:
немає стабільності і ясності
і ви не знаєте, як планувати життя далі, чи будете ця людина у вашому житті чи ні, чи шукати когось іншого чи ні, і вам мабуть би хотілося бути з коханим, але в більш спокійному середовищі. можуть бути ці емоційні качелі, коли начебто все добре, а потім знову через дурницю сварка
підсилювати фон тривоги можуть ще події які відбуваються і те, як їх подають нам СМІ
мені здається, що розладу немає, проте я ж не знаю наскільки сильні і часті у вас приступи тривоги і як вильно вони вам заважають і як впливають.
Мені не цікаво чому ви розійшлися, мені цікаво що вас не влаштовує в ньому. бо якщо замінити людину, а дратують певні дії чи якості, то вони можуть бути і в нової людини. тому рекомендував би вам скласти список, на листочку ручкою, всього, що вам не подобається, дратує, злить в своєму коханому. та оцінити по 10 бальній шкалі. 10 балів - задушила власними руками. писати потрібно все, ніхто не буде цього читати. (ритми сексуальної активності чоловіків і жінок не співпадають. і буває що жінка тільки почала, а чоловік уже закінчив і спати. питаєш: скільки балів? 20 з 10. написали? ні, це ж не пристойно). чим більше ви напишете, тим краще зможете пропрацювати власні вразливі точки.
проте це по бажанню. якщо напишите, скажу що робити далі
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 344984 для Євгеній Мишенко
дякую за обширну відповідь. написала, як ви сказали
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
А тепер напишіть повну протилежність того, що є. Ви такого коханого хочете?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 344988 для Євгеній Мишенко
Вийшло, що поганого у два рази більше, чим хорошого. Це відкрило очі на не серйозне ставлення людини. А що порадите робити з тривожністю?
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
З тривожністю, страх долають кроком вперед.
Страх це прогноз небезпеки. Якщо задавати собі питання "чого конкретно ви боєтеся" можна дійти до реальної причини. Процес неприємний. Часто ми боїмося навіть думати про те, що боїмося. І будь-яке наближення до страху викликає реакцію все стоп, боюся.
Проте страх можна подолати кроком вперед. Тривожність і паніка це безадресний страх, людина не знає чого боятись тому боїться всього зразу. Чим конкретніше страх, тим легше з ним справитись. Уточнюйте через біль і сльози, що конкретно боєтеся. Доки не викопаєте найбільший страх (він не на поверхні).
Для того, щоб подолати його уявіть, що це сталося. Переживіть це в голові, що ви будете відчувати, що ви будете думати, що ви будете хотіти в цьому стані, в цій ситуації. Знайдіть мінімум 5 виходів, що ви будете робити далі. Після цього глибоко вдихніть, сконцентруйтесь на тому, що це закінчилося і у вас автоматично вийде порадіти, що цього не сталося.
Навіть якщо це колись станеться, у вас уже є якість заготовки і вам не такий страшний цей страх, як був спочатку.
До розриву стосунків у вас була тривожність?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 345002 для Євгеній Мишенко
До розриву тривожність була тільки коли була якась реальна загроза чи небезпека. Зараз це може настати в самий неочікуваний момент. Навіть коли я не наодинці ( а коли сама найчастіше відчуваю тривожність), коли гуляю з кимось, проходжу місця, де були разом з хлопцем, одразу починається всередині паніка, страх, тривога, а ззовні навіть і не скажеш, що щось всередині відбувається. Хоч і розумію що ніякої загрози для мене немає
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
Це може бути пов'язано з тим, що коли ви буваєте в тих місцях, де колись були разом та згадуєте, що цього більше не буде.
В такому випадку не завадило б визначитися, як ви хочете жити: минулим чи теперішнім. Скрізь є можливість, які ми втрачаємо, однак можна втратити всі можливості теперішнього, чіпляючись за кілька сумнівних ( ви ж розійшлися) можливостей з минулого.
Якщо не ліпиться на сметані, то на сироватці не буде (зараз може цей вислів не знайомий, а бабусі так говорили раніше)
Вибір звісно за вами.
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
Можна концентруватися на тому, що те хороше, яке колись було більше не буде не повернеться і жаліти за ним і себе. А можна радіти тому, що це хороше було і бути вдячним, що це хороше було. Могло б і не бути\r\n\r\nЯк цього досягти? Незнаю. Досить часто це індивідуальне емоційне дорослішання. Можливо може допомогти усвідомлення того, що все що нам посилається, все для нас, все корисне і це ми не завжди можемо винести урок чи побачити щось хороше в горі поганого. Можливо може допомогти віра в бога (не фанатична в канони, а свідома в те, що нас люблять і поганого чи того, що ми не зможемо винести не посилають)
Відредаговано автором 14-06-2023 09:33:12
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 345020 для Євгеній Мишенко
дякую вам. дуже змістовна відповідь і відкрила очі ваша порада написати про хороші і погані риси. буду намагатись слідувати тому, що ви сказали. дякую!