Внутрішня проблема
Привіт, мені 19 років, по деяким причинам, поступив на заочне, почалась начитка нова група, біганина, домукенті там туда сюда.Місто велике,в мене це все викликає дискомфорт та певний внутрішній якийсь страх, сижу на парі з новими людьми і відчуваю якийсь внутрішній страх який неможу погасити. Я почав себе вивчати пів року тому ,багато чого зміг перебороти в собі це відчуття чомусь неможу загасити пробував позитивними думками перебити, внутрішньо настроїтись ну відчуття потужне.Прошу ефективної поради.Дякую всім хто відпише.

Відповіді психологів
Алексей Марченко психолог
Здравствуй, Антон!
Страх в новой обстановке, с незнакомыми людьми довольно частое явление у людей. Большой город, суматоха - все происходит не так, как это было раньше в твоем спокойном устоявшемся распорядке до поступления. Твой вопрос про адаптацию человека в новой обстановке. И тут ты наблюдаешь, насколько легко/тяжело, для тебя проходит процесс адаптации. В жизни, в будущем так и будет что-то меняться, что-то происходить незапланированное и возможно, ты это будешь "встречать страхом". Можно и по другому ;)
Дай себе больше времени, на изучение и понимания себя. Ведь пол года - это не тот срок, когда нужно вешать руки. Терапия, со специалистом, и та может затянуться на больший срок. Рекомендую и дальше познавать себя, свои реакции, чувства (в новой обстановке и при новых, изменяющихся условиях). Увидишь, что по прошествии некоего времени, прошлые, непреодолимые и страшные ситуации - окажутся безобидными и совсем не страшными. Можешь попробовать и сейчас вспомнить что-нибудь из прошлого, что казалось тебе сложным, а сейчас преодоленным! Еще знай, что всегда можно обратиться за помощью к психологу очно (это эффективно).
Всего хорошего!
Екатерина Лось психолог
Антон, перше, що хочу Вам сказати - ваш стан зараз нормальний. Є поняття "кризис першокурсника" і на своїх студентах я його спостерігала не один раз. І те, про що Ви пишите, ще оптимальний перебіг. Я знала дівчат, які перший місяць навчання кожен день прокидались з нервовою нудотою і іншими фізіологічними розладами. Дехто по ночах плаче у подушку. Особливо "домашні" діти, що опинилися в гуртожитку. Зазвичай, за вересень-живтень все абсолютно нормалізується. Нові люди стають вже знайомими і майже друзями. Ваші вуха адаптуються до рівня шуму, а очі - до різнобарвної швидко мигаючої картинки великого міста. Так що не насилуйте себе позитивними думками, а просто налаштуйтесь на те, що треба почекати, і намагайтесь якумога швидше звикнути. Для цього, з одного боку, давайте собі відпочити, коли відчуваєте, що Ваша нервова система на межі. Але коли є сили, не відмовляйтесь пройтись у парк з новими однокурсниками і, навпаки, зануритись у життя цього міста. Повірте, Ви його ще полюбите!
А те, що Ви останні півроку вивчали себе, знайомились із собою і вже багато у чому змогли собі допомогти - то ви просто молодець, і це дуже гарний прогноз на майбутнє. Успіхів Вам у навчанні!