допоможіти визначитись з професією!
мені 23 роки, а я не знаю чим хочу займатись, яка діяльність мені близька. через це не почуваю себе щасливою. в дитинстві хотіла стати ветеринаром чи лікарем, але зараз ці професії мене лякають, важко дивитись на страждання. здобула освіту менеджера з туризму, проте таку роботу без досвіду знайти дуже важко та й до постійних відряджень я не готова. хочу спокійного сімейного життя і роботу яка приноситеме задоволення, або хоч не втомлюватиме морально. за характером я людина спокійна врівноважена, відповідальна, вважаю що добре контролюю емоції, некофліктна, нормально ладжу з людьме, але не надто балакуча, стримана.
проте в ситуаціях, коли люди сильніші від мене емоційно я гублюсь, стаю скутою, соромязливою, іноді надто мякою (важко сказати "ні"). я боюсь публічних виступів, мені не дуже легко спілкуватись з незнайомими людми, особливо чоловіками (напевно через низьку самооцінку).
друзів у мене досить багато і з різних кіл, кажуть що я добра і надійна. люблю читати як художню літературу та і психологічну (переважно пропізнання себе, пошук щастя).
прагну до систематичності, послідовності, подобається записувати справи, плани. але часто починаю багато справ одночасно і гублюсь в них. мені легко бути наодинці. взагалі я оптимістичний реаліст, не літаю в мріях, але сподіваюсь на щастя. останні півроку, через ці пошуки себе в професії, почуваюсь втомленою і пригніченою, боюсь пропутити свій шанс на щастя і реалізацію.
допоможіть визначитись! хто я? чекатиму на поради. завчасно вдячна.

Відповіді психологів
Анна Анатольевна Данилейко психолог
Помимо тестов на профориентацию, которых можно найти много и на специализированных сайтах и определить хотя бы направленность в поисках специализации можно попробовать работу на дому, если у вас есть предпочтения побыть на едине, поспрашивайте друзей, родственников, чем они занимаются, возможно их опыт также будет полезен для вас
Андрей Клавдиевич Пукавский психолог
Дорога Вероніко.
Дякую за щирість у запитаннях і в описі свого стану і особистості.
Вочевидь, розпач у ваших словах щиро шукає допомоги і вирішення питань значно глибших ніж вибір професії. Невже Ви вважаєте, що робота зробить Вас щасливою і принесе спокій і радість у житті? У якійсь мірі певний вид діяльності, який Ви зможете успішно провадити дасть Вам задоволення від виконаної праці, підвищить самооцінку і зміцнить самоповагу, що додасть Вам впевненості загалом. Проте це все аж ніяк не дасть Вам відповіді на питання хто Ви? І не зможе стати основою для щастя.
Є люди які будують самосвідомість на своїх професійних якостях. І в тій чи іншій мірі ми всі так робимо, адже те чим ми займаємося змінює нас. Проте такий фундамент для власної тотожності і для самореалізації, а тим більше для щастя - дуже нетривкий і небезпечний.
Так, Вам потрібно знайти діяльність, яка б Вам підходила за вказаними критеріями. І тут є доста варіантів, якщо у Вас є шанс вибору. Лишень не будуйте власне життя на професійній належності. Професій можна змінити безліч, а Ви - лище одна.
З повагою
Доповнення від автора питання ·
Анна Анатольевна Данилейко,
дякую за пораду. намагалась скористатись тестами на профорієнтацію, та переважно знаходила застарілі. можливо допоможете з пошуком сайту, де можна пройти нові та достовірні тести. буду вдячна за допомогу.
Андрей Клавдиевич Пукавский,
ви маєте рацію,навіть коли я знайду підходящу професії, це не гарантуватиме почуття щастя. я це розумію, але сподівають що це стане першим кроком у правильному напрямку до самореалізації і додасть ще крапельку позитиву у загальну картину :)) бувають люди, які впевнено знають чого хочуть досягнути і які нахили вдосконалювати. мене бентежить сам факт того, що я не розумію свого покликання! невже я настільки посередня людина, нездатна на цікаве і наповнене сенсом життя? не хочеться у це вірити. з останніх сил шукаю рішення.
Андрей Клавдиевич Пукавский психолог
Наша "нездатність" зовсім не робить нас посередніми людьми.
Я нездатний підняти понад 100кг і читати з листа нотні партитури, проте це не робить мене ані слабаком, ані бездарним музикантом, і аж ніяк - посереднью людиною.
Важливо (для кожної людини) всестороннє вичати об'єктивну реальність і не поспішати робити хибні висновки...
Якщо Ви чогось не розумієте - це не причина до збентеження. Ми народжуємося нічого не знаючи. Протягом життя ми вчимося. Що дивного у тому, що Ви не відчуваєте особливої схильності до якоїсь певної сфери діяльності? А чому мало б бути по іншому? Можливо, це свідчить про Вашу універсальність. І ви можете однаково добре реалізуватися в мистецтві як і в науці.
Ми всі унікальні, лиш не всі про це знаємо... І якби нас не переконували тривалий час в тому, що ми винні в тому, що чогось не знаємо і що ми знову щось не так зробили і що ми посередні - ми б здивували самі себе і один одного своїми звершеннями і вчинками.
Окрім цього - "впевнено хотіти чогось досягти" зовсім не означає цікаве і наповнене сенсом життя. Невже захоплюючий зміст життя у тому, щоб бути просто впевненим у чому-небудь? Звісно, впевненість в інших людях може зовні виглядати достиь привабливо, проте не означає, що вони насправді впевнені в тому, як живуть. У багатьох нажаль, за цією впевненістю нічого не стоїть.
Не потрібно вірити в те, що ви відчуваєте. І якщо з останніх сил,- то варто перепочити, бо життя влаштоване так, що у нас є багато початків і багато спроб,- щоб ми мали змогу дізнатися і навчитися всьому, що нам потрібно. Відпочиньте і помаленьку, неспішучи пробуйте розбиратися у тому, що перед Вами.