не можу спілкуватися з хлопцями/чоловіками
може це трохи дивно, але давно мене тривожило, що я не можу підійти на пусту касу, де стоїть хлопець-касир, а піду стану в чергу де є дівчина-касир, або у метро краще постою, ніж сяду біля якогось хлопця.
скажу наперед, у минулому в мене не було ніякого негативного досвіду з чоловіками, ні з хлопцями, ні з однокласниками. все було добре. але десь з 17-18 років зʼявився страх йти до стоматолога, бо він чоловік. відповідати на парі, бо то ще молодий хлопець. і недавно я усвідомила те, що боюся я тільки тих, хто мені подобається, а з тими хто ні - просто не зручно.
зараз у мене виникла одна проблема. я записалася на пірсинг сосків, спеціально шукала салон, де є жінка, яка цим займається. записалася. і за день до процедури, до мене зателефонували і сказали, що майстриня захворіла і замість неї це зробить майстер, ну тобто чоловік. ну я погодилася, але зараз мене пробило на жахливу тривогу. і відмовитися не можу бо внесла передплату, ну і хочеться мені, але і піти не можу, бо якось дивно мені, страшно. при тому, що не болю я боюся)
можливо, це моє ставлення до чоловіків/хлопців якесь трохи сексистське? мабуть, але зараз це велика проблема для мене. я не можу нормально відповідати хлопцям, які мені дійсно подобаються, не можу будувати стосунки. я змушую себе щось сказати, написати (це завжди легше, але не сильно) навіть якщо мені дуже хочеться з ним поспілкуватися. таким чином, я втратила вже як мінімум 3 потенційних хлопців, які були мені цікаві, але я чогось їх боялася

Відповіді психологів
Марія Радченко психолог
Дніпро ·
Доброго дня!
Насамперед хочу сказати, що якщо у Вас є вибір (ситуація не екстрена) і Вам комфортніше з лікаркою, ніж з лікарем, або з майстринею з пірсінгу, а не майстром, нема нічого сексистського в тому, щоб на данному життєвому етапі надати перевагу жінці. Не з якихось ідеологічних причин, а тому що поки Ви відчуваєте надто сильний емоційний дискомфорт перед чоловіками, і такий вибір є для Вас питанням особистого комфорту, а не сексизму. Якщо Ви з часом наважитеся опрацювати цю тему з психологом, та знайти корені проблеми, можете спробувати вийти з зони комфорту і поступово включити в своє життя спілкування з чоловіками в професійному і особистому плані, якщо Вам звісно цього захочеться. Долати свої страхи важливо, але і силувати себе не варто, коли відчуваєте що ще не готові робити некомфортну для Вас штуку.
цитата:
боюся я тільки тих, хто мені подобається, а з тими хто ні - просто не зручно
Що страшного може трапитися, якщо поспілкуєтесь з хлопцем, який Вам подобається? А з тим, з яким просто не зручно? Які думки відвідують Вас в першому і другому випадку?
цитата:
Ірино, доброго дня. У Вас багато тривоги та напруження по відношенню до хлопців та чоловіків. Варто знайти причину. Можливо, вона пов'язана з Вашою сім'єю. Які відносини з батьком у Вас були в дитинстві? Які відносини у батьків між собою? Чого боїтесь у відносинах з хлопцями?
Відредаговано автором 12-10-2023 17:25:37
Ірино, Ви, я так розумію, скоріше боїтесь, ніж засуджуєте чоловіків, чи погано до них ставитесь, тому це навряд чи сексізм.
Хоча треба розбиратись детально.
Які думки виникають, коли уявляєте своє спілкування з хлопцем/чоловіком?
Наприклад, "напевно він думає, що ..."
Що, на вашу думку вони можуть про Вас подумати?
З іншого боку можна подосліджувати ваші думки, коли бачите хлопця/чоловіка.
Як би Ви продовжили фразу "напевно цей хлопець/чоловік ..."?
Які припущення виникають у Вас стосовно чоловіків загалом?
Наприклад, як би Ви продовжили фрази
"Чоловіки завжди..."
"Чоловіки ніколи.."
Перш за все важливо розібратися в причинах вашого такого ставлення, а вже потім щось з цим робити.
Доповнення від автора питання ·
ніколи не було такого, щоб тато, чи інші родичі-чоловіки, погано ставилися до мене в дитинстві, тай зараз. мене не били, не принижували. у батьків все теж добре. на моїй памʼяті нічого такого травматичного в сімʼї не було.
думка, яку мені трошки тяжко озвучити, це те, що от захочу я познайомитися з хлопцем, а він подумає, щось типу боже яка вона страшна. або він захоче перший познайомитися, ми почнемо розмовляти, а він вже і не радий буде, що зачіпив мене.
щодо фрази, «напевно, цей хлопець..» - перше, що прийшло мені в голову, це - напевно, він звернув на мене увагу з жалю, або йому щось треба.
чоловіки завжди корисливі
чоловіки ніколи не зацікавлені
Марія Радченко психолог
Дніпро ·
цитата:
боже яка вона страшна
Вам колись хтось казав таку фразу? Як думаєте, звідки взялось опасіння бути відштовхнутою хлопцем через зовнішність?
цитата:
чоловіки завжди корисливі
чоловіки ніколи не зацікавлені
А такі установки Ви від когось раніше чули? Може, в родині чи в культурі, де Ви виросли?
цитата:
Вам варто звернутись до психолога, щоб з'ясувати, чому невпевнені в собі і очікуєте, що хлопці будуть Вас знецінювати, і навчтись по-іншому себе відчувати при знайомстві з ними.
Після ваших доповнень можна зробити припущення, що те, що Вам заважає:
1. Невпевненість в собі
2. Хибні установки щодо чоловіків загалом
З цим вже можна працювати, щоб знайти можливі причини та відкорегувати.
Добрый день!
цитата:
якесь трохи сексистське?
Ваша проблема заключается не в сексизме, а в вашей тревожности, страхах и неуверенности в себе.
Поэтому если вы хотите свободно
цитата:
спілкуватися з хлопцями/чоловіками
и
цитата:
будувати стосунки
то вам необходимо сделать следующее:
1. Проработать и уменьшить страхи -
цитата:
а він подумає, щось типу... а він вже і не радий буде, що зачіпив мене
Делается это с помощью специальных проективных методик на бессознательном уровне. Потому что убедить себя не бояться на уровне сознания просто невозможно.
2. Принять и полюбить себя, чтобы у вас не возникали такие мысли -
цитата:
яка вона страшна... він вже і не радий буде, що зачіпив мене... він звернув на мене увагу з жалю
Для этого вам надо научиться видеть свои достоинства и принимать недостатки.
3. Убрать ограничивающие убеждения -
цитата:
чоловіки завжди корисливі
чоловіки ніколи не зацікавлені
которые лежат в основании ваших страхов и приводят к неуверенности в себе.
4. Развить уверенность.
Для этого надо правильно сформулировать желаемое состояние (цель), убрать преграды, увеличить ресурсы, прописать конкретные шаги и прийти к цели.
5. И после этого всего - научиться строить близкие отношения с молодыми людьми. Так как вам необходимо общаться, встречаться, взаимодействовать, вступать в отношения (сексуальные, в том числе), строить быт, вести хозяйство и так далее.
Для такой работы над собой вам будут нужны индивидуальные консультации.
Поэтому если вы хотите изменить свою жизнь, то можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.