Чим далі - тим гірше.
Кілька останніх років мене долає депресія. Почалося з того, що я у 10-му класі почав писати наукову роботу, але не закінчив. Перенервував, ніби забулось, але з того часу взагалі почав "падати духом". Сам себе вважаю нікчемним. Пробував рефлексувати своє життя і свою персону - ніби не урод, характер тихий, звичайний середньостатистичний підліток, але все одно негативні риси беруть гору, і підсумком самоаналізу стає висновок, що я - нікчема і бездара...
Зараз навчаюсь на другому курсі університету - навчаюсь через силу, тільки тому що "треба". Не п'ю, не палю, навіть вечорами не гуляю. Гнию перед комп'ютером. Але найгірше, здається, те, що я нічого не хочу - ні амбіцій, ні закоханості, ні мрій. Навіть захоплень ніяких.
Є якісь рекомендації, щоб зробити крок із цієї ями?)
ПС: можливо тут знайдуться практикуючі психологи із Запоріжжя, до яких можна потрапити на сеанс? (в особисті повідомлення)

Відповіді психологів
Виктория Николаевна Ересько психолог
Здравствуйте, Тарас! Вы пишите, что в Вас преобладают негативные качества, можете описать, что Вы имеете в виду?
Доповнення від автора питання ·
це довга історія. але якщо основне: дещо замкнутий, важко йду "на контакт", лінивий, боюсь брати на свої плечі відповідальність, невпевнений, апатичний, зараз от відносний нігіліст) боюсь стати абсолютним.
боюсь щось змінювати. не використовую свій розумовий потенціал, хоч і явно розумію, що він є)
відштовхую від себе людей - іноді свідомо, іноді ні.
можу випадково образити друга-знайомого.
все частіше доводиться придушувати негативні емоції.
ну і "фізичний стан" не дуже задовільний.
Леся Николаевна Яковлева психолог
Тарас, таке враження, що ви живете не своїм життям, знаходитесь під якимсь гнітом. Ви самі обирали собі заклад для навчання?
Леся Николаевна Яковлева психолог
Склярук Анастасія
80679018290
stura@rambler.ru
Вона в Запоріжжі голова спілки психотерапевтів і знає спеціалістів.
Виктория Николаевна Ересько психолог
Тарас, похоже, что всю имеющуюся в Вас агрессию вы направляете и осознанно и неосознанно на себя. Чем разрушаете свою психику, делаете ее апатичной, лишаете ее потенции. Это так же ухудшает физическое состояние. Вы страдаете, если агрессия прорывается в отношениях на других людей и поэтому избегаете общения. Вам проще ничего не чувствовать, чем чувствовать злость, но без нее и множества других эмоций, которые Вы называете негативными, человек не может двигаться в перед, не может достигать желаемого, не может даже желать. Такое обращение со своими эмоциями закладывается в раннем детстве и становится инертным.
Вы понимаете, что Вам нужна профессиональная помощь и это важно. Напишите мне личное сообщение и я вышлю Вам телефон психотерапевта в Запорожье, работающего аналитически.
Доповнення від автора питання ·
2 Леся Николаевна Яковлева.
Заклад для навчання обирав сам. Мною важко керувати - чужі настанови категорично не сприймаю, але часто раджусь із старшими і/або досвідченішими людьми.
Дякую за координати.
2 Виктория Николаевна Ересько.
Щось в цьому є)
Я справді вважаю, що іноді краще промовчати і не показувати свої справжні емоції. Але не передбачав, що це може бути шкідливим.
2 Андрей Евгеньевич Макеев.
шикарно:)
Тільки, на відміну від Вас, мені раціональний склад розуму не дозволяє, наприклад, запросити дівчину на побачення, бо я, бачте, нікчема, а вона класна))
Виктория Николаевна Ересько психолог
Здравствуйте, Тарас! Это естественно не демонстрировать эмоцию, если вы считаете, что она неуместна в данной ситуации. И проявлять все ваши чувства в общении, не считаясь с другими людьми, это такая же крайность, как если вы будете думать только о других и не считаться с собой. Это, то что касается осознанных эмоций, здесь вы можете выбирать, выражать чувства или прятать, навредит выражение собственных чувств отношениям или наоборот.
Но если вы чувствуете себя никчемой, то так же Вы относитесь и к своим эмоциям, что они ни кому не нужны, не интересны, ни кто их не поймет, не примет. Это может вызывать неосознанное вытеснение эмоций, когда Вы еще не успели осознать раздражение или обиду, а уже избавились от нее. Именно такое неосознанное обращение со своими эмоциями вредит Вашей самооценке и физическому здоровью.
Мое описание слишком рационально, и может казаться, что я упрекаю Вас в том, что Вы чувствуете себя никчемой. Нет человека, который бы периодически не испытывал такого чувства. Вы же сейчас утопаете в этом чувстве и злитесь на себя за это.